Taust
Kui loominguga olen kogu oma teadliku elu tegelenud, siis turundusealale sattusin kogemata. Oma esimese reklaami tegin keskkooli majandusõppe kursusel. Ei andnud seda mitte kuidagi Wordi ja Paintiga sobivaks sättida, nii et lihtsalt pidin Adobe võimalustesse sukelduma, mis sai mõni aeg hiljem omakorda määravaks esimesel töökohal. Õnneks avanes võimalus toonasele õpetajale selle asjaolu eest aastaid hiljem ka tänusõnad öelda.
Kogemus
Turundustegevusega alustasin 2000ndate algul noore tudengina palkmajde ekspordifirmas, mille kontor asus juhtumisi ühe turundusele ja projektijuhtimisele keskendunud koolitusfirma ruumides, kus õnnestus töö käigus ka kamaluga teadmisi ammutada. Sealt edasi viis tee juba reklaamivaldkonda. Töötasin 13 aastat Puffetis, millega koos sel teel arenesime. Alustasin veebidisainiga, õppides paralleelselt trükidisainerilt trükiettevalmistuse iseärasusi. Samal viisil olen end täiendanud nii loovjuhtimise kui ka videograafia vallas.
Trükiseid ja reklaame kujundades aga leidsin end tihti olukorrast, kus etteantud tekst ei olnud minu hinnangul parim võimalik viis seda toodet tutvustada või sihtrühma kõnetada. Reklaamtekste koostasid ettevõtetes tihti eksperdid, kes ei osanud ennast panna päriselt selle inimese kingadesse, kes antud valdkonnaga süvitsi kursis ei ole. Nii arenes disaini kõrvale ka copywriteri funktsioon.
13 aasta jooksul jõudsin selleni, et tegutsesin loovjuhina, võisin suurema osa projektist ka omal käel ellu viia ning olin jõudnud väikestviisi klaaslaeni. Seetõttu võtsin vastu pakkumise selle kogemuse baasilt üks järgmine agentuur loovast tupikust üle aidata.
2019 panin aga püsti oma ettevõtte ning teenindan oma kliente kaubamärgi TURUNDUSPARK alt.
Lisaks on minu portfellis ka ligi neli aastat kogemust avaliku sektori kommunikatsioonis.
Kliendid
Töötan igas suuruses ettevõtetega ning ka eraisikutega. Aga minu eelised mitmekülgse tegevusportfelli näol toovad kõige suuremat tulu just väikestele ja keskmise suurusega ettevõtetele, kelle vajadus sellise töö järele pole päris nii pidev, et selleks kedagi püsivalt palgale võtta, või koosneb lihtsalt liiga erineva iseloomuga töödest – mõnikord disaini, mõnikord teksti, mõnikord turundust. Sageli on selliste ettevõtete hulgas ka maailmakuulsate brändide Eesti esindused, kelle jaoks ei piisa keskselt välja töötatud reklaamilahendustest, vaid soovivad leiutada midagi meie turgu kõnetavat.
Olen mitmete ettevõtete jaoks asendanud ka majasisest turundusspetsialisti, ehk vedanud proaktiivselt turundustegevusi.
Samuti olen teinud allhanget teistele reklaamiagentuuridele ning üritusturundusettevõtetele.
Nii et kui oled samuti juhuslikult siia lehele sattunud, siis võta aga ühendust ja äkki saame sinu äri hüvanguks midagi tulemuslikku ette võtta.