Disain
Tarbija jaoks algab kõik pakendist – mitte midagi pole parata. Inimestele kipuvad meeldima oravad rohkem kui rotid ning liblikad rohkem kui prussakad. Selleks, et keegi vaevuks süvenema seesmisesse ilusse, peab väline ilu ta sinna kutsuma ning selleks motiveerima.
Disain on isuäratav värav sellesse, kuhu me kedagi kutsuda soovime ning peab looma eesootavaks õige meeleolu. Eksklusiivne toode ei mõju usutavalt, kui reklaam näeb odav välja. Aga ka vastupidi – sooduskampaania ei mõju usutavalt, kui reklaam on liiga elegantne.
Disaineritööd alustasin veebidisainist ning õppisin samal ajal kõrvalt trükidisaineri töövõtteid. Kui trükidisainer agentuurist lahkus, võtsin tema ülesanded üle ning õige pea ei andnudki neid käest – hoopis delegeerisin veebiteemad edasi. Trükiste kõrval tuli toota ka ruumilisi esemeid – näiteks kinkepakendeid – ja varsti ka terveid maailmu – näiteks müügiväljapanekud või sisekujundusi. Kuni selle piirini, kust algab juba arhitekti töömaa.
Olles töötanud tugeva tootmisknowhow’ga agentuurides ning olles vabal ajal ka hobiehitaja, hoian disainides alati meeles seda, et minu peas suursuguseid vorme võtvat loometööd ka päris elus oleks võimalik ellu viia. Olgu siis parasjagu käsil trükis, installatsioon, filmirekvisiit või hoopis messiboks.
Lisaks arvutile olen töötanud ka pliiatsite ning pintslitega.
- Töötan välja logosid ja visuaalseid identiteete
- Kujundan trükiseid, reklaame, fassaadide valguskaste, veebilehti, sõidukikleebiseid, reklaamriideid, … (enne läheks köstril päike looja, kui selle nimekirjaga ühelepoole saaks)
- Teen apetiitsed presentatsioonid ja visuaalid mõne idee või kontseptsiooni mahamüümiseks
- Loon ruumilisi esemeid nagu pakendid, tootestendid, installatsioonid ning messiboksid, interjöörid ja fassaadid. Seda kujundusest, tehnilisest lahendusest ja eskiisist kuni esialgsete joonisteni tootmise jaoks.
- Genereerin kaamera vaatevälja jäävaid rekvisiite
- Mõtlen välja ka ambient-reklaamlahendusi, kui tulemus võiks olla midagi standarditest väljaspool